XIX MISTRZOSTWA POLSKI W TAŃCU SPORTOWYM
Belly Dance
Jazz Funk
Dance Pop
Techno
House
Dancehall
Disco Slow
Łódź
26 października 2013 r.
ORGANIZATORZY:
Klub Sportowy „7 COMA 7”
Wydział Sportu Urzędu Miasta Łodzi
Polski Związek Tańca Sportowego
Ogólnopolski Związek Profesjonalistów Belly Dance
DATA I MIEJSCE IMPREZY
26.10.2013 r. (sobota), godzina 12.00
Pałac Młodzieży w Łodzi ul. Wyszyńskiego 86 lub*
Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji w Łodzi ul. Karpacka 61
*organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca imprezy w przypadku zgłoszenia się do udziału formacji o dużej liczbie uczestników
Szczegółowy plan Mistrzostw Polski będzie udostępniony do dnia 19.X.2013r.
WARUNKI UCZESTNICTWA
- przesłanie pisemnego zgłoszenia zawierającego następujące dane: imię i nazwisko zawodników, rocznik, klasę sportową, potwierdzenie posiadania licencji PZTSport, oraz kategorię taneczną – zgodnie z załączonym formularzem, na adres:
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
do dnia 18.10.2013 r.
2. Przedstawienie ważnej polisy ubezpieczeniowej NNW.
3. ważne badania lekarskie (ważność badań 6 miesięcy).
- Wniesienie opłaty startowej na konto - K S”7coma 7”:
ING – Bank Śląski nr konta : 46 1050 1461 1000 0022 9367 0895
lub przy odbiorze numeru startowego w wysokości:
- soliści 25 zł za kategorię, duety 25 zł od osoby za kategorię
- mini formacje (3-7 os): 100 zł, formacje (od 8-24 os): 150 zł.
- Odebranie numeru startowego najpóźniej godzinę przed rozpoczęciem zawodów.
6. Przesłanie do dnia 18.10.2013 nagrań pod w/w adres e-mail do prezentacji duetów w formacie mp3 z oznaczeniem kategorii tanecznej i nazwiskami wykonawców
KATEGORIE
Mistrzostwa Polski zostaną rozegrane w następujących kategoriach:
Rodzaj tańca |
Kategoria wiekowa |
Roczniki |
uwagi |
Disco slow |
Młodzicy |
2004 i młodsi |
|
Disco slow |
Juniorzy młodsi |
2000-2003 |
|
Disco slow |
Juniorzy |
1997 - 1999 |
|
Disco slow |
Młodzieżowcy |
1996 i starsi |
|
Disco slow duety |
Juniorzy |
1997 - 1999 |
o kategorii wiekowej decyduje wiek starszego zawodnika |
Disco slow duety |
Młodzieżowcy |
1996 i starsi |
|
Dancehall |
Młodzicy |
2004 i młodsi |
|
Dancehall |
Juniorzy młodsi |
2000-2003 |
|
Dancehall |
Juniorzy |
1997 - 1999 |
|
Dancehall |
Młodzieżowcy |
1996 i starsi |
|
Dancehall duety |
Juniorzy |
1997 - 1999 |
o kategorii wiekowej decyduje wiek starszego zawodnika |
Dancehall duety |
Młodzieżowcy |
1996 i starsi |
|
House |
Młodzicy |
2004 i młodsi |
|
House |
Juniorzy młodsi |
2000-2003 |
|
House |
Juniorzy |
1997 - 1999 |
|
House |
Młodzieżowcy |
1996 i starsi |
|
House duety |
Juniorzy |
1997 - 1999 |
o kategorii wiekowej decyduje wiek starszego zawodnika |
House duety |
Młodzieżowcy |
1996 i starsi |
|
Techno |
Młodzicy |
2004 i młodsi |
|
Techno |
Juniorzy młodsi |
2000-2003 |
|
Techno |
Juniorzy |
1997 - 1999 |
|
Techno |
Młodzieżowcy |
1996 i starsi |
|
Techno duety |
Juniorzy |
1997 - 1999 |
o kategorii wiekowej decyduje wiek starszego zawodnika |
Techno duety |
Młodzieżowcy |
1996 i starsi |
|
Dance pop |
Młodzicy |
2004 i młodsi |
|
Dance pop |
Juniorzy młodsi |
2000-2003 |
|
Dance pop |
Juniorzy |
1997 - 1999 |
|
Dance pop |
Młodzieżowcy |
1996 i starsi |
|
Dance pop duety |
Juniorzy |
1997 - 1999 |
o kategorii wiekowej decyduje wiek starszego zawodnika |
Dance pop duety |
Młodzieżowcy |
1996 i starsi |
|
Jazz funk |
Młodzicy |
2004 i młodsi |
|
Jazz funk |
Juniorzy młodsi |
2000-2003 |
|
Jazz funk |
Juniorzy |
1997 - 1999 |
|
Jazz funk |
Młodzieżowcy |
1996 i starsi |
|
Jazz funk duety |
Juniorzy |
1997 - 1999 |
o kategorii wiekowej decyduje wiek starszego zawodnika |
Jazz funk duety |
Młodzieżowcy |
1996 i starsi |
|
Belly Dance* |
Juniorzy młodsi |
2000-2003 |
|
Belly Dance* |
Juniorzy |
1997 - 1999 |
|
Belly Dance* |
Młodzieżowcy |
1996 -1979 |
|
Belly Dance* |
Seniorzy |
1978 i starsi |
|
Belly Dance duety* |
Juniorzy młodsi |
2000-2003 |
o kategorii wiekowej decyduje wiek starszego zawodnika |
Belly Dance duety* |
Juniorzy |
1997 - 1999 |
|
Belly Dance duety* |
Młodzieżowcy |
1996 -1979 |
|
Belly Dance duety* |
Seniorzy |
1978 i starsi |
|
Belly dance Mini formacje** |
Juniorzy młodsi |
2000-2003 |
o kategorii wiekowej decyduje wiek starszego zawodnika |
Belly dance Mini formacje** |
Juniorzy |
1997 - 1999 |
|
Belly dance Mini formacje** |
Młodzieżowcy |
1996 -1979 |
|
Belly dance Mini formacje** |
Seniorzy |
1978 i starsi |
|
Belly Dance Formacje** |
Juniorzy młodsi |
2000-2003 |
o kategorii wiekowej decyduje wiek starszego zawodnika |
Belly Dance Formacje** |
Juniorzy |
1997 - 1999 |
|
Belly Dance Formacje** |
Młodzieżowcy |
1996 -1979 |
|
Belly Dance Formacje** |
Seniorzy |
1978 i starsi |
(*)Belly Dance solo oraz Belly dance duo oraz mini formacje i formacje będą rozgrywane w niżej wymienionych w regulaminie stylach:
- FOLK
- RAQS SHARKI
- SHOW
- FREESTYLE
(**) W przypadku małej ilości zgłoszeń organizator zastrzega sobie prawo do łączenia kategorii wiekowych.
ORAZ
Dla licencjonowanych zawodników PZTSport zostanie przeprowadzona dogrywka dopuszczająca do udziału w Mistrzostwach Polski w kategoriach DD, DDF, HH, DSS, DSD, FS FD, Mini formacje, Formacje, w tych rodzajach tańca i kategoriach wiekowych gdzie w rywalizacji rankingowej startowało mniej niż 12 solistów, duetów, mini formacji i formacji.
Szczegółowy wykaz kategorii w których odbędą się dogrywki zostanie podany zawodnikom PZTSport. do dnia 12 października 2013.
SĘDZIOWIE
Zawody oceniać będzie 5- lub 3 osobowa komisja sędziowska wyznaczona przez Przewodniczącego Kolegium Sędziów PZTSport.
NAGRANIA
House, Techno, Dance pop, Jazz Funk, Dancehall ,Disco Slow - soliści
- eliminacje i półfinały 1 .00- 1.15 – muzyka organizatora
- finały muzyka własna 1 .00- 1.15
House, Techno, Dance pop, Jazz Funk, Dancehall ,Disco Slow - duety
- eliminacje i półfinały 1.15 –1.30 - muzyka organizatora
- finały muzyka własna 1.15 –1.30
Belly dance- soliści- eliminacje muzyka organizatora 1.15- 1.45
– półfinały i finały muz. własna – 1.15 – 1.45
Belly dance- duety muzyka własna- 1.30- 2.00
Formacje- nagrania własne- czas prezentacji 2.30-4.00
Mini formacje- nagrania własne- czas prezentacji 2.00-2.30
Hip hop – nagarania organizatora czas 0.45- 1.00
NUMERY STARTOWE
Numery startowe zostaną rozlosowane dnia 20.10.2013 r. w KS 7 COMA 7 Pl. Komuny Paryskiej 6 w Łodzi o godzinie 12.00 , przez Komisarza Zawodów lub osobę przez niego upoważnioną
NAGRODY
Medale dla trzech pierwszych finalistów i dyplomy dla wszystkich finalistów w każdej kategorii.
MODELOWE REGUŁY ANTYDOPINGOWE
Wszyscy uczestnicy współzawodnictwa sportowego w tańcu sportowym, w tym w szczególności zawodnicy, trenerzy i wszystkie inne osoby mające związek ze współzawodnictwem sportowym w tańcu sportowym podlegają modelowym regułom antydopingowym w wersji z czerwca 2011 roku opracowanym przez Komisję do Zwalczania Dopingu w Sporcie, na podstawie zrewidowanego Światowego Kodeksu Antydopingowego, których aktualnie obowiązująca treść jest publikowana na stronie www.antydoping.pl.
DYSKWALIFIKACJE
Dyskwalifikacji zawodników, duetów, mini formacji i formacji przy stwierdzeniu naruszenia przepisów współzawodnictwa sportowego dokonuje komisarz zawodów z własnej inicjatywy lub na wniosek członków komisji sędziowskiej lub przedstawicieli zawodników.
NUMERY STARTOWE I REKLAMA
Numery startowe zawodnicy umiejscawiają na strojach w widocznych miejscach w czasie trwania całej prezentacji.
Sędzia nie ma obowiązku typowania zawodnika gdy jego numer jest nieczytelny.
Dopuszcza się reklamę na strojach.
Elementy strojów i treści na nich nie mogą zawierać wulgaryzmów i naruszać norm etycznych.
Reklama umieszczona na numerach startowych, przez Organizatora zawodów, nie może być przez zawodnika ukrywana w jakikolwiek sposób.
PROTESTY
Protesty wyłącznie w formie pisemnej należy składać do Komisarza Zawodów. Przy wniesieniu protestu obowiązuje opłata 30 zł ,która nie podlega zwrotowi.
INFORMACJE DODATKOWE:
Informacje o zawodach można uzyskać pod nr tel. 0 608 77 63 77
POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
Uzupełnieniem regulaminu są przepisy organizacji współzawodnictwa sportowego w tańcu sportowym oraz przepisy IDF www.idfdance.com /dotyczy wyłącznie kategorii których regulaminy nie są określone przepisami PZTSport./
Wypisy z regulaminu Belly Dance IDF
FOLK
Folklor arabski jest dość obszernym tematem. W kategoriach IDF wyszczególnione są następujące style:
- Saidi - to styl wywodzący się z północnej części Egiptu . Tańczą go zarówno kobiety jak i mężczyźni, jednak z pewnymi różnicami- męska odmiana tańca to rodzaj walki z kijami zwana tahibt. Wersja kobieca tego stylu jest dużo delikatniejsza i nie ma oznak walki. Używana jest często przez kobiety laska , jednak wtedy to jest to już raks assaya. Charakterystyczne dla tej odmiany tańca są różnego rodzaju podskoki oraz naskoki.
Towarzysząca tancerzom muzyka jest łatwo rozpoznawalna, charakterystyczna muzyka w rytmie saidi , ale moga pojawić się też inne rytmy.
Charakterystyczne instrumenty używane w Saidi to min.:mizmar ( rodzaj fletu), rababa ( współczesne skrzypce) oraz darbuka ( rodzaj instrumentu perkusyjnego).
Tradycyjny męski strój do tańca saidi to długie spodnie, koszula z szerokimi rękawami oraz nakrycie głowy w postaci zwoju-turbana.
Damski strój to długa suknia – galabija przewiązana w biodrach chustą- pasem. Na głowie tancerki zawiązana jest chusta.
- Khaleegy – to taniec wywodzący się z Zatoki Perskiej czyli Persian Gulf a konkretnie od nazwy tego regionu, który skupia takie kraje jak Bahrajn, Arabia Saudyjska,Katar, Kuwejt, Oman, Zjednoczone Emiraty Arabskie. Moga tańczyć go kobiety jak i mężczyźni.
Charakterystyczne ruchy dla tego tańca w przypadku kobiet to specyficzna praca głowy, która to min. pozwala na przeżucanie włosów na boki i do przodu.
Mężczyźni zaś tańczą często z bronią lub laską opartą na ramieniu wykonując ruchy przypominające chód wielbłąda.
Kobiecy strój to tradycyjna Abaya lub Thobe al nashaar– długa, obszerna sukienka. Nie należy stosować żadnych pasów obciskających biodra.
- Nubian – to taniec wywodzący się ze starej krainy o nazwie Nubia , obecnie część Sudanu i Egiptu. Wyraża on codzienne relacje pomiędzy kobietą a mężczyzną. Jest on żwawy i skoczny, wykonywany najczęściej jako taniec grupowy ale nie wyklucza się solowego jego wykonania.
Taniec ten charakteryzuje się krokami z Khaleggi połączonymi z afrykańskimi elemntami. Muzyka nie przypomina często typowych arabskich rytmów.Spotkać można tu takie rekwizyty jak tamburyn (Duff) lub drewniane- plecione talerze (Hus).
Kostium składa się z długiej sukni w dowolnym kolorze, woala. Stój przypomina nieco indyjskie sari.
- Shaabi – współczesna forma folku tzw. street style. To styl bardzo radosny , w którym to tancerka bawi się swoim tańcem z publicznością wręcz figluje z nią. Taniec ten może zawierać różne techniki tańca . Porównywany jest do tzw. dyskoteki arabskiej jednak muzyka do tej formy tanecznej pomimo, że jest nowoczesna to pojawiają się w niej tradycyjne elementy muzyki arabskiej.
Strój tancerki ma charakter orientalny ale nawiązuje do miejskiego stylu.
- Alexandria- to styl radosny i figlarny. To styl, który nie posiada tradycyjnego charakteru. Jest on odzwierciedleniem przemian jakie nastąpiły w Egipcie w XX wieku .
Charakterystycznym dla tego tańca jest rekwizyt w postaci dużej chusty, woala, który to tancerka używa do owijania się nim i używa w trakcie tańca.
Strój różni się od typowych strojów do tańców arabskich, to wąska kolorowa sukienka sięgająca tuz za kolana. Na głowie jest chustka z pomponami zaś na stopach buty na obcasie- pantofle lub klapki.
- Gaveyzy (Ghawazee)– to styl o chrakterze cygańskim , gdzie główna rolę odgrywa ruch bioder . Tancerka podczas pokazu flirtuje z publicznością , przyciąga swoim wzrokiem.
Kostium tancerki w wydaniu tradycyjnym jest podobny do kostiumu używanego w Beladi, z tym, że jest mniej zdobiony. Może być w różnych kolorach. Często w tej formie tanecznej tancerka może używać sagatów lub/i tamburyna.
- Dabka – taniec charakteryzujący się serią szybkich kroków i skoków. Najcześciej tańczony w grupie wtedy jest to taniec tzw. liniowy. Taniec ten pojawia się
na terenach takich krajów jak Liban, Egipt, Syria. Palestyna czy Irak, jednak może on się nieco różnić w zależności od regionu. Strój do tej formy tanecznej jest bardzo prosty. Często tancerze występują nawet w jenasach. Na głowach tancerzy powinno znajdować się nakrycie głowy zakończone sznureczkiem z supłem.
- Baladi- styl ten charakteryzuje się wyrafinowanym, subtelnym ruchem rąk oraz silnymi ruchami bioder, wykonywanym na boso do rytmów bębna (darbuki). Z tego to stylu wywodzi się raqs sharki. Styl ten może być interpretowany w sposób wesoły ale również wyniosły.
Strój tancerki to długa sukienka z rozcięciami po bokach przepasana na biodrach chustą lub pasem oraz opaska na głowę.
- Haggala (taniec) – (in. haggalah, hagallah) solowy taniec kobiecy wykonywany w środowisku beduinów, m. in. na terenie zachodniego Egiptu.
Najczęściej tańczy się go w okresie żniw, który jest również czasem zaręczyn i ślubów. Centralną postacią jest tu kobieta lub dziewczyna, która powoli przesuwa się wzdłuż rzędu klaszczących mężczyzn. Hagalla nie jest tańcem zalotów i flirtu, nie ma w niej elementów kokieteryjnych. To raczej prezentacja kobiecej osobowości, siły i dumy. Rola mężczyzn w tradycyjnej hagalli jest ograniczona niemal wyłącznie do śpiewu i klaskania. W Libii taniec ten związany jest obrzędami włączania dziewcząt do grona kobiet – tancerki zasłaniają twarze i włosy woalami symbolizującymi skromność. Sceniczne odmiany hagalli są luźno inspirowane wersją tradycyjną – na potrzeby sceny hagalla stała się bardziej dynamiczna i jest wykonywana przez większą liczbę tancerek.
- Iraqi -należy on do grupy tańców Khaleegy- czyli tańców rejonu Zatoki Perskiej, Gulfu. Każdy z tych krajów ma swój osobny charakter tańca i tak np. W ZEA mamy do czynienia z Raks Nasha'at, czyli tańcem włosów(znany nam jako khaleegy) w Kuwejcie-Samri, w Iraku- Iraki, w Iranie- bandami. Iraqi, jest żywym tańcem, w muzyce słychac specjalny instrument perkusyjny - "kassarę" .Sam taniec jest ostrzejszy, skoczny, zawiera dużo ruchów głową i włosami. Jest bardzo wciągający i zużywa mnóstwo energii, głównie z powodu dużej ilości podskoków i różnych rodzajów machania, kręcenia i zarzucania włosami. Często wykorzystuje się również parter i taniec na kolanach.
Kostium do iraqi to najczęściej obcisła galabija, albo, w wersji bardziej scenicznej, obcisła suknia. Mogą być również spodnie + obcisła tunika
BELLY DANCE SHOW
Jedna z najnowszych odmian tańca brzucha.
Wykorzystuje się często różnorodne rekwizyty, zaczerpnięte nierzadko z innych stylów tańca (miecze, skrzydła Izydy, woale, tace ze świecami, wachlarze, świeczniki, fan-veil, veil-poi, fire-poi).
Charakterystyczną cechą są nietypowe stroje i dobór muzyki, tworzenie teatru tańca, nietypowa oprawa sceniczna (np. efekty świetlne).
Należy jednak pamiętać aby choreografia reprezentowała kulturę Bliskiego Wschodu.
W stylu tym zabrania się w IDF używania elemntów: klasycznego baletu, jazz, modern itp. Można wkomponować drum solo oraz użyć sagatów lub tamburyna.
BELLY DANCE FREESTYLE
Styl ten jest stylem typowo konkursowym w IDF.
Można w nim puścić wodze fantazji i stworzyć ciekawe widowisko.
Oczywiście musi być ono związane ze stylem belly dance, jednak można wplątać w nie inne style z wyłączeniem:
- Flamenco ( nie można tworzyc fuzji z tym tańcem)
- Aspain Raqs ( połączenie tańca arabskiegi z muzyka hiszpańską)
Poza tym nie ma żadnych wymagań co do choreografii czy kostiumu.
Muzyka powinna być muzyką związaną z orientalnym stylem.
RAQS EL SHARKI
Klasyczny taniec egipski, oriental, classical, Egyptian.
Styl, którego nie można traktować jako jednolitej formy tańca z określonymi
zasadami. Wynika to z różnic w muzyce. Zazwyczaj są one trudne, nasycone emocjami. To styl ekspresyjny jeden ze znaczących w tańcu orientalnym.
Może zawierać on elementy wielu styli . Ruchy ciała w tym tańcu są izolowane ,zaś tancerka tańczy na palcach- śródstopiu. Ręce tancerki w tańcu nie mogą byc przypadkowe, ich ruch powinien byc opracowany. Styl uznawany i akceptowany przez IDF to styl Egyptian Raqs Sharki.
Strój w tym stylu jest dośc dowlny, jednak nie może on zdominować choreografii, z reguły są to spódnice z biustonoszami lub też sukienki.
W tej kategorii możemy spotkac się min. z :
- Megance- charakteryzuje się zmienną muzyką, której poszczególne części są odmienne stylistycznie. Tancerka powinna zinterpretować odpowiednio każdą zmianę muzyki. Jest to typowy taniec konkursowy, szczególnie popularny w Rosji i innych krajach byłego ZSRR, przez niektórych zaliczany do klasyki egipskiej. Może zawierać partie (w zależności od utworu) maksuma, folkloru jak saidi czy khaleegy, taksim (solo instrumentu), drum solo itp. W Megance tancerka może popisać się szerokim wachlarzem umiejętności technicznych, interpretacyjnych
oraz znajomościa zasad dobierania figur do odpowiednich rytmów czy
instrumentów. Jest to taniec naznaczony dużymi wpływami baletowymi.
- Złota Era- to inny rodzaj egipskiej muzyki klasycznej to tradycyjne piosenki
egipskich filmów lat 40-70 tych
- Tarab to rodzaj klasyki najtrudniejszy do interpretacji. To tradycyjne pieśni arabskie znanych kompozytorów. Tancerka powinna dokładnie znać tekst piosenki, do której tańczy i zinterpretować go na równi z muzyką.
- Folk tzn. jego drobne element
- Drum solo